Book et 20 minutters møde nu, klik her
Leder du efter mine priser? Tjek her
Det skal du gøre, fordi tekstforfatning er et håndværk, ligesom det er et håndværk at bygge et hus. En erfaren tømrer bygger hurtigere, mere sikkert og til en bedre kvalitet – end hvis du selv går i gang med youtube-video, skruemaskine og rundsav. Det samme gælder skrivning af tekster.
Bevares, måske skriver du godt selv, måske får du assistance fra Chat GPT. Men er du tilfreds med outputtet? Eller mangler der ”ligesom noget”?
Jeg er uddannet cand.mag. i virksomhedskommunikation og har 17 års erfaring med marketing og kommunikation fra små og store virksomheder.
Gennem årene har jeg dygtiggjort mig med kurser, læst om tekstforfatning og fulgt de bedste i branchen. Og jeg har øvet mig. Skrevet og skrevet og er blevet betalt for det. Derfor kalder jeg mig selv for professionel tekstforfatter.
Jeg ved nemlig, hvilken kneb der fastholder læseren, og hvordan du trigger salg med ord.
Måske har du ingen eller blot 1-2 medarbejdere til at løse dine marketingopgaver. Det er en sårbar position, og du får måske ikke rykket på din strategi og kommunikeret professionelt til og med omverdenen.
Når du bestiller en freelance tekstforfatter og kommunikationsrådgiver, så får du:
I et længerevarende samarbejde lærer jeg som freelancer din virksomhed at kende næsten lige så godt som en fastansat. Og hvis du sammenligner prisen på det, jeg leverer, med prisen hos et større reklamebureau, så er jeg med stor sandsynlighed meget billigere at arbejde sammen med.
Ingen vil jeg påstå.
Tekstforfatter er ikke en beskyttet titel og mange uddannelser kan føre til titlen som tekstforfatter eller copywriter. MEN fælles for tekstforfattere – eller copywritere som nogle også vælger at kalder sig – er, at de brænder for det skrevne ord.
En god tekstforfatter/copywriter ved, at ord ikke ”bare” er ord. Ord kan skabe handling
Alle former for marketingtekster (næsten … for jeg skriver ikke datingprofiler
Jeg har mange års erfaring med kommunikation og marketing. Dvs. at jeg gennem årene har skrevet til utroligt mange kanaler og platforme.
Du kan fx få mig til at skrive disse marketingtekster:
Vil du sende en pressemeddelelse, fordi du har en nyhed, som er interessant for den brede offentlighed eller en bestemt niche/faggruppe, så kan jeg også skrive den.
Fordi jeg leverer mere end tekst. En tekst står nemlig aldrig alene, den indgår altid i en kontekst, og teksten har altid et formål. Jeg hjælper dig med overblik og retning, så du ikke kommunikerer i øst den ene dag, og vest den næste.
Du kan fx få hjælp til:
Grafisk design. Jeg arbejder i Canva og kan levere mindre tryksager og online produkter.
Jo – MEN! For der er et men. Chat GPT er en robot, og en robot har hverken indføling, empati eller den indgående viden om dit produkt og din virksomhed, som du gerne vil kommunikere til din målgruppe.
Chat GPT gør det, du beder den om, og er du ikke virkelig god til prompte, så får du ubrugelig tekst. Shit in, shit out, som man siger.
Samtidig skal du være opmærksom på, at Chat GPT godt kan finde på at digte et svar. Kilderne er altså ikke altid i orden.
Men start med at bruge Chat GPT som en kollega, der kan hjælpe dig med brainstorme på ideer. Men vil du have unik tekst med nerve, kant og humor, så skal du have mine menneskehænder indover.
En god tekst får dig til stoppe op og gå i gang med læse. Og den får dig til at blive hængende. En god tekst kan nemlig fastholde læseren, fordi en god tekst også er værd at læse og samtidig er nem at forstå.
Men en god tekst kan mere end det: Den vækker tillid og får dig til at sænke paraderne, så du bliver mere villig til at reagere og foretage en handling. Fx at købe, klikke, bestille, ringe og gå i dialog.
En dårlig tekst er derimod intetsigende, uden følelser og stemninger, ukonkret, svær at få hoved og hale i. Altså ikke værd at læse!
Tja, det afhænger selvfølgelig af, hvor meget du har brug for at få skrevet. Hvis min kalender er tom, så kan du få tekst til en helt ny hjemmeside på ca. 2 uger.
Skal du have redigeret en artikel ud fra dit eget udkast, kan det klares på en dags tid. Skal jeg interviewe og skrive helt fra bunden, har jeg brug for lidt mere tid.
Jo bedre jeg kender dig og din forretning, jo hurtigere kan jeg levere. For sagen er den, at en skarp tekst som din målgruppe reagerer på, kræver viden. En god tekst er nemlig 1/3 research, 1/3 skrivning og en 1/3 redigering.
At vi taler sammen. Inden jeg sætter mig til tasterne, har jeg brug for at vide, hvem du er, og hvad du har brug for at få løst. Og selvfølgelig: Hvem er din målgruppe og hvilken værdi skaber du for dine kunder?
Heldigvis kan det klares både over Teams og telefon. Og jeg starter også gerne bilen og kommer forbi dig, så vi sammen kan få sparket opgaven i gang på bedste vis.
Så skriver jeg teksten om. Det er helt normalt at første udkast kræver justering. Måske har jeg fået noget information helt galt i halsen, måske bruger jeg ord, som du decideret ikke bryder dig om. Det skal der selvfølgelig rettes op på, og det er inkluderet i prisen.
Den pris du får fra mig, er inkl. 3 korrekturgange.
Vil du prøve mig lidt af, inden du bestiller mig som tekstforfatter på en konkret opgave? Så kan vi aftale, at jeg skriver en lille prøvetekst til dig på ca. 100-200 ord (det svarer ca. til et kort opslag på SoMe.).
Min timepris er 820 kr. ekskl. moms.
Du kan købe et klippekort af mig til ad hoc tekstforfatning og kommunikationsopgaver, og så bliver timeprisen selvfølgelig lavere.
Vi kan også aftale en fast pris for en afgrænset opgave. Måske har du brug for et kritisk og konstruktivt blik på al din kommunikation. Eller måske har du brug for nye hjemmesidetekster eller x-antal blogindlæg.
Brænder du inde med flere spørgsmål?
Download en guide om kommunikation kvit og frit